AlJannatulFirdaus

Cetusan Rasa Islam dan Hiburan

Lagu-lagu Ketuhanan BIMBO




Sajadah Panjang

Lirik : Sajadah Panjang


Ada sajadah panjang terbentang
Dari kaki buaian
Sampai ke tepi kuburan hamba
Kuburan hamba bila mati


Ada sajadah panjang terbentang
Hamba tunduk dan sujud
Di atas sajadah yang panjang ini
Diselingi sekedar interupsi

   Reff :
   Mencari rezeki mencari ilmu
   jalanan seharian
   Begitu terdengar suara adzan
   Kembali tersungkur hamba


Ada sajadah panjang terbentang
Hamba tunduk dan rukuk
Hamba sujud tak lepas kening hamba
Mengingat Dikau sepenuhnya




Tuhan

 

Lirik : Tuhan

Tuhan
Tempat aku berteduh
Di mana aku mengeluh
Dengan segala peluh

Tuhan
Tuhan Yang Maha Esa
Tempat aku memuja
Dengan segala do`a

Reff:
Aku jauh, engkau jauh
Aku dekat, engkau dekat
Hati adalah cermin
Tempat pahala dosa bertaruh


Lembah Biru























0 Komentar untuk "Lagu-lagu Ketuhanan BIMBO"

RESEPI DARI CIK BEE

 
Copyright © 2014 AlJannatulFirdaus - All Rights Reserved
Template By Catatan Info